Nieuws

Nieuwe editie Waterwijs magazine: van kennis naar doen

Maandag 24 november is het eerste exemplaar van het Waterwijs magazine uitgereikt aan Jan Gooijer, voorzitter van het Coördinerend Overleg van Waterwijs. Waterwijs is het collectieve programma voor drinkwateronderzoek van de Nederlandse drinkwaterbedrijven, De Watergroep, Vewin en KWR. Het thema van deze tweede editie – ‘Van kennis naar doen’ – staat in het teken van creativiteit, innovatie en de kracht van samenwerking. 

Je kunt het magazine hier online lezen.  

 

Overhandiging van Waterwijs Magazine aan Jan Gooijer, voorzitter van het Coördinerend Overleg van Waterwijs.

In deze kleurrijke editie lees je hoe drinkwaterprofessionals hun expertise omzetten in concrete stappen voor de toekomst. Het magazine staat vol interviews, praktijkverhalen en voorbeelden waarin uitvoering, beleid en wetenschap samenkomen. Je vindt er onder meer een terugblik op de Waterwijsweek, waar waterprofessionals uit de hele sector elkaar ontmoetten en ideeën uitwisselden. Een van de hoogtepunten is de uitreiking van de Waterwijs Praktijkprijs, met prijswinnaars Gondwana en Aqualudens, maar ook de andere inspirerende projecten komen voorbij.  

In het voorwoord benadrukt Jan Gooijer hoe de sector steeds vaker nieuwe paden inslaat en refereert hij naar het nieuwe taalwoordenboek van GRROW: “Taal doet ertoe. En een goede woordkeuze verbreedt je blik en maakt je alert op je omgeving en sensitief voor het verschil tussen goede en betere keuzes. Daarmee worden we Waterwijzer en slaan we met vertrouwen andere paden in.”  

delen